إنشد يا قلبي غنوتك للجمال
وارقص في صدري من اليمين للشمال
ماهوش بعيد تفضل لبكره سعيد
ده كل يوم فيه ألف ألف احتمال
وعجبي

١٤٢٨/١٢/٠٣

هــــل مــــن جــــديــــد ؟ ؟

قــــالَ لــــي:
لا تــســألــيــنـي مــا الـجــديـــد ؟
فـهـل فـي غـيـابـكِ مــن جـــديـــد ؟ ؟
تـتـشـابـهُ الـسـاعـاتُ والايــام
والــصــدأ الـمـلـبـدُ بـالـجــلـيـد
لا حـزن يـشـجـيـنـي
ولا فـرح يـذيـب رواســب
الــمــلــل الــبــلــيــد
حـتـي أراكِ عـلـي الـمـدى
فـي بـسـمـةِ الافـــق الـبـعـيـد
فــتــزفــُنــي الافــراح مــولــوداً
يــهــلــل للــوجــود
إنــي أراكِ حــبــيــبــتــي
فــتــذيــب بــســمــتــكِ الــركــود
وأعــود فــي حــضــن الــحــيــاه
وقــد يــئــســتُ بــأنــنــي
يــومــاً أعـــــــود

هناك ١٠ تعليقات:

media يقول...

الله عليكي وعلى احساسك
هل من جديد
قال لي لاتساليني ما الجديد
فهل في غيابك من جديد

جميل اوي كلامك
وشدي حيلك في المذاكرة
وان شاء الله تجبي مجموع كبير

نوري يقول...

لولا
ده انتي الي جميله
يا لولا والله
واي خدمه ياباشا
نعيش ونسعد سعتك
ومن عنيا بس كده
متشليش هم انا شداه بالقوي
بس دعواتك انتي
كل سنه وانتي اجمل لولا
(بست وشز فور يو)0

Hawy PHP يقول...

جميلة جدا القصيدة واحساس رائع

وربنا يعينك على الامتحانات

الســـاحر يقول...

جميله اوى خل من جديد؟؟؟
بجد انتى انسانه حساسه وشاعره كبيره كمان
على فكره انا عجبنى اوى اوى تعبير
الــمــلــل الــبــلــيــد
والله نحفه
وميرسى على الكومنت اللى خلانى اتغر فنفسى
وفى النهايه كل سمه وانتى طيبه
وربنا يوفقك

الســـاحر يقول...

على فكره انا كتبت حاجه كده يعنى
وياريت لو تشوفيها

نوري يقول...

Hawy php
شكرا جدا ع رايك الجميل
الي افتخر بيه ده
وفعلا انا محتاجه دعوات
فدعيلي بقلب كده
انه ربنا فعلا يقويني
ع الامتحانات
وشكرا للزياره الجميله دي
نورتني جدا(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

الـــســـاحـــر
يا اهلا ياهلا
حللت اهلا ووطئت سهلا ياباشا
ربنا يخليك ع كلامك الحلو ده
بس كان بودي فعلا
اني اكون انا الي كاتبه القصيده
بس القصيده دي مش بتاعتي
دي بتاعه شاعر اسمه
عبد العزيز خوجه
بس انا بحبها عشان بحس بيها قوي
وياعم يعني لو الغرور مش لشاعر زيك أُمال هنديه لمين
وتعيش وتتغر
وكل سنه وانت كمان طيب
نورتني(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

الساحر
هطلع من هنا طوالي
ع مدونتك القي نظره عليها
ولا يهمك ياباشا
ولا تشيل هم
بس كده انت تؤمر
نورتني(بست وشز فور يو)0

نورالهدى يقول...

فعلا ماأجمل اللقاء بعد الغياب فعلا هذا هو الشعور الحقيقى بعد لقاء الاحبة ........على فكرة الاحبة بالنسبة لى ليس فقط المرتبيطين ولكن كل صديق مع صديق كل الاهل كل شخص مملوء قلبة بالحب تجاة انسان اخر مهما كان هذا الانسان ......................فعلا لا تسألينى ما الجديد فهل فى غيابك من جديد

نوري يقول...

نور الهدي
شكرا ع رأيك الجميل ده
وانا معاكي في ان مش كل
الاحبه من نوع واحد
بس كل شخص ليه كمياء حب معينه
مع كل شخص في العالم
ممكن تتفق وممكن تختلف
بس في النهايه اسمه حب وقلب
نورتيني ياجميله
ويارب دايما كده اشوف اسمك الجميل ده عندي
ومتغيبيش علينا
يلا بقي(بست وشز فور يو)يا قمر