إنشد يا قلبي غنوتك للجمال
وارقص في صدري من اليمين للشمال
ماهوش بعيد تفضل لبكره سعيد
ده كل يوم فيه ألف ألف احتمال
وعجبي

١٤٢٩/٠٣/١٣

أمـــــــــي ثـــم أمــــــــــــي

أحلي حاجه في 2008
أنها ماشاء الله عليها كل أعيادها ومناسباتها ورا بعض
ابتدأً من عيد الاضحي الي لزق فيه بدايه السنه الهجريه وبدايه السنه الميلاديه
وراح يجري وراهم الاحتفال بكأس الامم الافريقيه الي كان من نصيبنا والحمدلله
وعيد الحب الي مسبلهمش فرصه وقام ماسك في دلهم بسرعه
وأنتهاءً بمولد النبي (صلي الله عليه وسلم) والي بيونسه اليومين دول
عيد الام والاب عشان محدش يزعل بس
وكل ده طبعا في صالحي عشان انا مكنتش اقدر اكتب
في كل مناسبه ع حدى فكده اريحلي
فأنا من موقعي هذا (كرسي مكتب المدونين العرب) أولا أحب أهنيء جميع
الامه الاسلاميه بمولد الحبيب المصطفي سلام الله وبركاته عليه
وأهنيء المصريين خاصه بمراسمه الي منها طبعا حلاوه المولد
ألي انا بذات بكولها بعد المولد ب4 شهور (عقبال مبنزل بقي) هي
صحيح مبتبقاش حلاوه المولد وبتبقي شئ اشبه بالاسمنت المرصع بالفول والحمص
وبيبقي ليها طرق خاصه جدا في الحفظ بس ربنا يخليلنا الي بيحرصوا
كل الحرص علي انهم يجيبوهالنا ويخلونا نشاركهم اقل فرحتهم 0
===
ثانيا بقي كل سنه وكل ام غاليه وزي العسل طيبه
واولهم طبعا امي انا لولو حياتي وعمري
وطبعا بابا برضه عشان انا منغيره ولا اسوى حاجه في الدنيا دي
مهو رجلي وسندي وعزوتي برضه ولا ايه يا شوشو باشا
وفي المرتبه التانيه بقي لازم اقول كل سنه وناناتي طيبين
عشان نانا منيره ونانا نوسي دول الخير والبركه وهما عمود عيلتنا
الي يارب يارب ميحرمنا منهم ابدا
وبما اني ذكرت جداتي الحقيقين فلازم اجيب في سيره جدتي المعنويه
الي هي في المرتبه التانيه مكرر نانا ديدي السكره ودي بقي خلوهالي ع جمب
عشان دي حاله خاصه لوحدهاكده عندي
وبما ان ده عيد الام فلازم اقول كل سنه وكل ماما طيبه
وكمان هقول لاخواتي الكبار(خلو بالكم من الكبار دي)الي هما بقو مهمهات بدري قوي
فكل سنه ومرات خالي دودو ومرات عمي نونا ومرات خالي فؤش طيبين
وفي واحده بقي استحاله ابدا انساها عشان هي غلبانه قوي السنه دي
وكان كل سنه4بيقوللها كل سنه وانتي طيبه وجها لوجه بس السنه دي بقو 3 فانا بقولها بالنيابه
عن البشموهندس ابنها كل سنه وانتي احلي ماما يا عمتو
وبعد مرسمتلكوا شجره العيله أحب اهني كل مامه لكل صاحب كومنت عندي
او حتي قرأ كلامي ده منغير ميقول رأيه
والكلام ده لكل ام عملت كل مافي ايديها لتسعد اولادها
او حتي تحميهم بمساعده بابا اولا طبعا
====
ملاحظه مهمه
مش عايزه حد يكتبلي في الكومنت جبتي لمامتك ايه هديه؟؟؟
عشان الاحراج والنبي
اوحش حاجه في عيد الام انه بيجي اخر الشهر
يعني الي خلاه21\3 معرفش يخليه2\3 ولا حتي اول 4الله يسامحه بقي
جيبنا لورا وجبلنا الكلام
مع تحياتي
نـــــــــــــــــــــــــــــور

هناك ٣٣ تعليقًا:

واحد بيدور علي قلبه يقول...

جميل قو يا نوري كنت بفكر اعل بلوج عشان عيد الام بس انتي سبقتيني اهديلك بقي اغنية ست الحبايب ونورتي المدونه بتاعتي اه نسيت اقلك اني محظوظ اكون اول نعليق.

شاب نفسة يحقق حلمة يقول...

كل سنة وانتي طيبة يا نوري
جبتي بقي ايه لماما هدية اصل انا فضولي شوية
وهاجي تاني اعرف
تحياتي ليكي

صاحب المضيفة يقول...

يارب يخلي لك ست الحبايب

ويرزقك برها

ويجعل أيامك كلها سعادة وطاعة


دمت بخير

mohamed alhaddad يقول...

كل سنه وكل ام طيبه وبخير ديما يارب
لأن احنا من غيرهم لا شئ

واهدى فى اخر البرنامج اغنيه لست الحبايب ست الحبايب يا حنانا انت

امين سر يقول...

أنتِ
نعم اعنيكِ انتِ
لماذا لم تأتِ بعد .. ؟
هذا طريق لا يعرفه الساسة
و لا الحكام
و لا الاصدقاء و لا الاعداء
هذا طريق لا يعرفه أحد
ولا يعرف أحد
طريق لم تعرفه أقدام المارّة ،
ولم تدنّسه من قبل عجلات سيارة فارهة تملأ خزان وقودها من عرقي ، وعرق الأغبياء
الذين يقفون في طابور طويل
يريدون خبزاً قبل أن ترتفع أسعار القمح
تعالي .. لماذا انتِ مرتبكة ؟
و لماذا ارتضيتِ ان تتدثرين في حزن مغشوش ؟
دع العالم يسمع صوتك
و إن لم يفعل .. !
فتأكدي انني انتظرك لتشتركين معنا في اسرار اون لاين
على الرابط ادناه
حتى اسمعك
http://asraronline.com/vb/register.php?referrerid=2

ياسر شمس الدين يقول...

بيست وشيز فور يور ماما يا رومانسيه وكل سنه كمان وهى طيبه بوسيها من خدودها الاتنين واهديه ورده الكترونيه من عندى

دنيتى الجميله يقول...

اسمى مكتوب
الحمد لله
بس نسيتى ننه تانيه ننه دوحه يعنى مش هى ننتك برضوا ولا ايه
كل سنه وانتى طيبه يا نورى
وجبنالك حلاوه المولد وبالهنا والشفا
بس اعملى حسابك انك السنه الجايه هتجيبى لكل دول هديه عيدالام وانا مش هتنازل عن حقى
وساعتها هتقولى فى ايامك يا ماما كانت هديه واحده وتكسر وسطى دلوقتى اعمل ايه
ههههههههه
وحشتينى يا أحلى ضره ودره
وكل سنه ولولو الغاليه طيبه
وشوشو كمان أغلى أخ
وكل بناتى الحلوين
وانتى يا قمر 14

الســـاحر يقول...

كل سنه وكل ام طيبه وبخير
وكل سنه وانتى طيبه
وفعلا انا ملاحظ ان عام 2008 بدا بالافراح
ربنا يجعله خير
وانا مش هقولك ياستى انت جبتى ايه هديه لمامتك؟
هو انتى صحيح حبتى هديه ايه؟؟؟
هههههههه
وفى النهايه سلامى وربنا يوفقك

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا يقول...

مش ملاحظة صحيح ان الشهر ده اتلمت فيه مناسبات كتيرة اوي
ياااالا كل سنة وانتي طيبة

السينيور يقول...

كل سنة وانتى طيبة
وانا طيب
وكلنا طيبين
تحياتي ليكي على احساسك الجميل واسلوبك الرائع

المهـ إلي الله ـاجر يقول...

ربنا يبارك لك في والدتك وفي والدك وفي كل إخوانك إن شاء الله

raspoutine يقول...

كل سنة وكل ام بخير وطيبة يا رب

عروسة ننوسة يقول...

حلو كتير كتير بس ممكن اغلس واعرف اشتريتى ايه لمامتك؟

الســـاحر يقول...

ياريت تزورينى هتلاقى مفاجاه
وقى النهايه سلامى وربنا يوفقك

اعشق فى الليل ضوء القمر يقول...

على فكره عامل مفاجأه عندى أدخلى مستنيكى بسرعه

نوري يقول...

واحد بيدور علي قلبه

وانا كمان محظوظه
انك تكون اول تعليق ياسيدي


وشكرا ع الاهداء الجميل ده
وبعدين مدونتك اصلا
منوره بنورك
فلا شكر ع واجب ياباشا

ونورتني جدا(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

شاب نفسه يحقق حلمه

وانت طيب ياباشا

جبت ايه لماما
بص انا مش هقولك في الكومنت ده
هقولك في الكومنت الجاي
عشان تيجي تالت
هههههههههه

ولو انت فضولي انا غلسه
ههههههههههه

نورتني قوي(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

صاحب المضيفه

امين يارب
يسمع منك يارب

اشكرك ع الدعاء الجميل ده
ويرزقنا كلنا بر والدينا

نورتني(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

wa3d-el3yoon

امين يارب
وكل اب كمان
ولا الابهات ملهاش نفس يعني
ههههههههههه
ماحنا برضه منغرهم ولا حاجه

وانا والبورنامج هنلبي طلب سعتك
وبنهدي لوالدتك اغنيه
ست الحبايب يا حنانا ننه

نورتني قوي(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

امين سر

لاياعم انا مليش في السياسه
ههههههههههه

انا انشاء الله هلبي النداء
ولا يهمك
عشان بجد نفسي حد يسمع
ولو حتي همس من كلامنا

نورتني(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

حدوته مصريه

عجبتك انت بست وشز دي ياياسر
مش كده

بس يعني الست تربيني وتكبرني وتاخد بالها مني
وفي الاخر اديها هديه ورده بلاستك
بس ولا يهمك هبوسها وهديها وحده واقولها دي من حبايبك الي في البلوج

ويلا بقي مدام عجباك
نورتني و(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

دنيتي الجميله

اي خدمه يا نونا
ده انا كمان كنت عايزه احط اللينك
بس قلت دي هتبقي فضايح بالهبل
ييييييييييييه
ده انا كده قلت انتي مين
وبعدين ياستي انا مقلتش نانا دوحه عشان هي صغيره انها تبقه ننه شحطه زي
فممكن اقولك كل سنه وانتي طيبه يا ماما دوحه
وبعدين السنه الجايه هظبط سفري في شهر3عشان مدبسش يااما ننفع مكتبه البيت بيتك وخلاص بقي
وكل سنه وانتي وماما دوحه ونانا منيره طيبين

نورتني ياقمري(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

الساحر

وانت طيب ياخالد

انا جبت لماما ياسيدي
بالصلاه ع النبي
امممممممممممممممممم

ايه ده هو انا مش قلت محدش يسأل
ع العموم انا جبتلها
كل خير
ههههههههههههه

نورتني يا ساحر(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

مفقوع مرارتي من حماتي

وانتي طيبه ياقمر
هي السنه كلها اصلا
مناسبتها كاشه في بعضها
مش عارفه دي حاجه تفرح ولا تزعل
عشان الاجزات

بس ع كل حال
كل سنه وانتي ام جميله
وحماتك كمان ام مونيبيه
نورتيني ياعسل(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

شاب مصري مفروس

ماشي انا معاك
كل سنه وانت طيب
وانا طيبه والكل طيبين
وتحياتي انا ايضا
وأشكرك ع رايك

نورتني جدا(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

المهاجر الي الله

امين يارب
ويباركلك في اعز الناس ليك

نورتني(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

raspoutine

وانت طيب
ومامتك طيبه
وشرفتني باول زياره ليك

نورتني(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

gannah

انتي الاحلى يا قمر
وبعدين مفيش غلاسه ولا حاجه
يعني هي جت عليكي
ده الكل هيتجنن ويعرف
بس انا حالفه مانا قايله
وانا كلمتي متنزلش الارض ابدا
ههههههههههههه

نورتيني ياعسل(بست وشز فور يو)0
ومستنياكي تاني تزوريني

نوري يقول...

اعشق في الليل ضوء القمر


ثواني اخلص هنا
وجايه وراك حالا
ولا يهمك

نورتني(بست وشز فور يو)0

dandana يقول...

بما انى بعلق متأخر
ففيه سؤال يطرح نفسه

جبتى ايه لمامتك هدية؟

بس سيبك..المهم الهدايا المعنوية مش المادية...دا اللى نقدر عليه على الاقل

إبـراهيم ... يقول...

طيب، أنا فرحان( حبة كتار) إني وصلت لك ، لتفاصيل كثييير لعل أخصها كونك في الرياض ومصرية جدًا جدًا ، أو إنك ف ثانوية عمية

على كل حال تحياتي، وتمنياتي بالتوفيق، ومن غير أعياد ولا مناسبات
.
.
ربنا يخلي كل أيام ـ ـك فرح

هننزلو نشوفو بقية المدونة النورية دي

نوري يقول...

dandana

ايوه حلوه قوي دي
حلوه حكايه المعنويه دي
وبعدين يابنتي ماحنا اصلا
اغلي هديه جتلهم
ولا ايه رايك انتي مش كده
وبعدين ملكيش دعوه بالهديه بتعتي سيبوها في حلها والنبي
عااااااااااااا
وخلينا في هديتك
انتي جبتي لماميتك ايه؟؟؟؟؟
وده برضه سوال يطرح نفسه
هههههههههه

نورتيني يا قمر(بست وشز فور يو)0

نوري يقول...

ابراهيم
طيب ايه رايك اني انا كمان فرحانه انك وصلت للمدونه النوريه
دي زاد نورها بوجودك والله
وحمد لله ع سلامتك

ومستنيه زيارتك تاني بقي انشاء الله
نورتني(بست وشز فور يو)0